Support & Faq

Fjernsupport

Når du har fået “grønt lys” fra en supporter hos Cloudco henter du support programmet.

shadow

Ofte stillede spørgsmål

Kan man få en gratis prøveperiode?
Cloudco remote backup er altid gratis i de første 30 dage. Du få 3 GB backup plads på vores server i prøveperioden.

Kan jeg komme i kontakt med medarbejdere hos Cloudco, hvis jeg ønsker hjælp til opsætning af min online backup-løsning?
Hos Cloudco yder vi gratis support til alle vores kunder. I åbningstiden er det altid muligt at komme i kontakt med vores medarbejdere, enten via telefon eller e-mail. Der kan desuden aftales møder eller online support på din pc eller server.

Er det sikkert at sende mine filer over Internettet til Artco Remote backup’s servere?
Ja det er det. Først krypteres dine filer med en 256 bit AES kryptering og en krypteringskode du har valgt. Derefter sendes de krypterede filer via en SSL krypteret tunnel til Artco Remote backup. Dine filer er derfor dobbelt krypteret og garanteret at Artco Remote backup er modtageren, når de sendes over Internettet.

Hvordan opbevares mine filer hos Cloudco?
Dine filer lagres på vores sikret datacenteret, der er udstyret med:

Firewall
Overvågning 24/7/365
Brand- og røgalarmer
Redundant køleanlæg
Redundant UPS og batteripark
Høj driftssikkerhed / høj oppetid (>99,2%)

Alle filerne er pakket og krypteret og kun din personlige krypteringsnøgle er i stand til at åbne filerne.

Hvilke filer kan der tages backup af?
Der kan tages online backup af alle typer filer, med undtagelse af systemfiler som evt. kan være låst af dit operativsystem.

Hvilke databaser kan der tages backup af?

Microsoft SQL Server 7.0 / 2000 / 2005 / 2008 og 2008 r2 / 2012
Microsoft Exchange Server 2000 / 2003 / 2007 / 2010 og 2010 SP1 / 2012
Microsoft Exchange Mailbox (individuelle emails, kalender, contacts etc.)
IBM Lotus Domino / Notes 5.0 eller nyere.
Oracle 8i eller nyere.
MySQL 3.2.4 eller nyere

Hvad sker der hvis backup-processen bliver afbrudt?
Hvis du slukker computeren eller afbryder backup processen mens Cloudco Remote backup programmet er ved at tage backup af en fil, så genoptager den blot backup-processen, hvor den slap, næste gang backuppen kører.

Hvad sker der, hvis jeg glemmer min personlige krypteringsnøgle?
Desværre er der ikke noget at gøre. Uden din krypteringsnøgle er din online backup ubrugelig. Du bedes tage en ny backup og oprette en ny krypteringsnøgle.

Kan jeg opsige mit abonnement?
Du kan opsige dit abonnement ved at sende en mail på info@cloudco.dk eller ringe til os på 97 53 68 21.